Mola Ali asws Explanation of Salat

مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، ج‏4، ص: 107

4252- الْبِحَارُ، وَجَدْتُ بِخَطِّ الشَّيْخِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الْجُبَعِيِّ نَقْلًا مِنْ خَطِّ الشَّهِيدِ قَدَّسَ اللَّهُ رُوحَهُمَا قَالَ رَوَى جَابِرُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِيُّ قَالَ: كُنْتُ‏ مَعَ‏ مَوْلَانَا أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ‏ ع فَرَأَى رَجُلًا قَائِماً يُصَلِّي فَقَالَ لَهُ يَا هَذَا أَ تَعْرِفُ تَأْوِيلَ الصَّلَاةِ فَقَالَ يَا مَوْلَايَ وَ هَلْ لِلصَّلَاةِ تَأْوِيلٌ غَيْرُ الْعِبَادَةِ فَقَالَ إِي وَ الَّذِي بَعَثَ مُحَمَّداً ص بِالنُّبُوَّةِ مَا بَعَثَ اللَّهُ نَبِيَّهُ بِأَمْرٍ مِنَ الْأُمُورِ إِلَّا وَ لَهُ تَشَابُهٌ وَ تَأْوِيلٌ وَ تَنْزِيلٌ وَ كُلُّ ذَلِكَ يَدُلُّ عَلَى التَّعَبُّدِ فَقَالَ لَهُ عَلِّمْنِي مَا هُوَ يَا مَوْلَايَ فَقَالَ تَأْوِيلُ تَكْبِيرَتِكَ الْأُولَى إِلَى إِحْرَامِكَ أَنْ تُخْطِرَ فِي نَفْسِكَ إِذَا قُلْتَ اللَّهُ أَكْبَرُ مِنْ أَنْ يُوصَفَ بِقِيَامٍ أَوْ قُعُودٍ وَ فِي الثَّانِيَةِ أَنْ يُوصَفَ بِحَرَكَةٍ أَوْ جُمُودٍ وَ فِي الثَّالِثَةِ أَنْ يُوصَفَ بِجِسْمٍ أَوْ يُشَبَّهَ‏ بِشِبْهٍ أَوْ يُقَاسَ بِقِيَاسٍ وَ تُخْطِرَ فِي الرَّابِعَةِ أَنْ تَحُلَّهُ الْأَعْرَاضُ أَوْ تُؤْلِمَهُ الْأَمْرَاضُ وَ تُخْطِرَ فِي الْخَامِسَةِ أَنْ يُوصَفَ بِجَوْهَرٍ أَوْ عَرَضٍ أَوْ يَحُلَّ شَيْئاً أَوْ يَحُلَّ فِيهِ شَيْ‏ءٌ وَ تُخْطِرَ فِي السَّادِسَةِ أَنْ يَجُوزَ عَلَيْهِ مَا يَجُوزُ عَلَى الْمُحْدَثِينَ مِنَ الزَّوَالِ وَ الِانْتِقَالِ وَ التَّغَيُّرِ مِنْ حَالٍ إِلَى حَالٍ وَ تُخْطِرَ فِي السَّابِعَةِ أَنْ تَحُلَّهُ الْحَوَاسُّ الْخَمْسُ ثُمَّ تَأْوِيلُ مَدِّ عُنُقِكَ فِي الرُّكُوعِ تُخْطِرُ فِي نَفْسِكَ آمَنْتُ بِكَ وَ لَوْ ضَرَبْتَ عُنُقِي ثُمَّ تَأْوِيلُ رَفْعِ رَأْسِكَ مِنَ الرُّكُوعِ إِذَا قُلْتَ سَمِعَ اللَّهُ لِمَنْ حَمِدَهُ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ تَأْوِيلُهُ الَّذِي أَخْرَجَنِي مِنَ الْعَدَمِ إِلَى الْوُجُودِ وَ تَأْوِيلُ السَّجْدَةِ الْأُولَى أَنْ تُخْطِرَ فِي نَفْسِكَ وَ أَنْتَ سَاجِدٌ مِنْهَا خَلَقْتَنِي وَ رَفْعُ رَأْسِكَ تَأْوِيلُهُ وَ مِنْهَا أَخْرَجْتَنِي وَ السَّجْدَةُ الثَّانِيَةُ وَ فِيهَا تُعِيدُنِي وَ رَفْعُ رَأْسِكَ تُخْطِرُ بِقَلْبِكَ وَ مِنْهَا تُخْرِجُنِي تَارَةً أُخْرَى وَ تَأْوِيلُ قُعُودِكَ عَلَى جَانِبِكَ الْأَيْسَرِ وَ رَفْعِ رِجْلِكَ الْيُمْنَى وَ طَرْحِكَ عَلَى الْيُسْرَى تُخْطِرُ بِقَلْبِكَ- اللَّهُمَّ إِنِّي أَقَمْتُ الْحَقَّ وَ أَمَتُّ الْبَاطِلَ وَ تَأْوِيلُ تَشَهُّدِكَ تَجْدِيدُ الْإِيمَانِ وَ مُعَاوَدَةُ الْإِسْلَامِ وَ الْإِقْرَارُ بِالْبَعْثِ بَعْدَ الْمَوْتِ وَ تَأْوِيلُ قِرَاءَةِ التَّحِيَّاتِ تَمْجِيدُ الرَّبِّ سُبْحَانَهُ وَ تَعْظِيمُهُ عَمَّا قَالَ الظَّالِمُونَ وَ نَعَتَهُ الْمُلْحِدُونَ وَ تَأْوِيلُ قَوْلِكَ السَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ تَرَحُّمٌ عَنِ اللَّهِ سُبْحَانَهُ فَمَعْنَاهَا هَذِهِ أَمَانٌ لَكُمْ مِنْ عَذَابِ يَوْمِ الْقِيَامَةِ ثُمَّ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع مَنْ لَمْ يَعْلَمْ تَأْوِيلَ صَلَاتِهِ هَكَذَا فَهِيَ خِدَاجٌ أَيْ نَاقِصَةٌ.

I was with Amir-ul-moumaneen-asws when my mola-asws saw a man praying, and asked him, do you understand the interpretation of your prayers? He replied, O my master! Is the interpretation of prayers not included in the acts of worship? Amir-ul-moumaneen-asws then said Allah-azwj sent down Prophet Mohammed-saww as well as other Prophets (in the past) in order to explain the true essence and interpretation, reasons behind Divine revelations and the way to proclaim each act of worship.  He then said, please teach me O my master, what is the interpretation of Salat?  Amir-ul-moumaneen-asws replied, your exclaiming of ‘Allah ho Akbar’ in ‘Taqbeer-tul-Ahram’[1], it means Allah is Greatest, beyond our comprehension, in the second Takbeer (Allah ho Akbar) we admit His greatness and also it cannot be described by the means of signs (i.e., by hands).  We (recite it) third time to admit He-azwj is beyond our perception to give Him-azwj Profile or create His-azwj Image.  In the fourth one we admit He has been before the start of the time and can never be influenced by any deterioration or decay. In the fifth Takbeer we admit His-azwj essence is unrecognisable and He-azwj is everywhere without being part of something or something being dwelled into Him-azwj. In the sixth one we recognise His attributes neither subject to variations nor evolution with the passage of time.  In the seventh one we admit our failure in His recognition through our six senses. Extend your neck when you bow down (Rukku) and offer your head to be chopped down for His-azwj cause.  Upon lifting our head and standing up we recite ‘Samay…..’[2] and thank Allah who brought us into Life out of non-existance.  And upon performing the first prostration, we offer our prostration to You-azwj and acknowledge He-azwj has created us out of dust and thank Him-azwj (when raising our head after prostration) that He-azwj has extracted us out of earth.  Upon performing the second prostration we admit we will die and become part of dust and upon raising our heads (after prostration) we recognise He-azwj will resurrect us. And when you sit on your left hand side while your right foot crosses the sole of your left foot, we symbolically indicate that we have established the righteous path and have annihilated the falsehood. In the ‘Taushud’ we renew our ‘Eman’ and the resumption of Islam and approval of death and resurrection after death.  In the ‘Aihata..’ we praise Allah-azwj, and ask for His-azwj Forgiven and Protection against the cruel oppressors and their deadly traps and the interpretation of ‘Salama…’ is to pray, may Allah-azwj protect us from the torture of the Doom’ day and bless us with peace.

Amir-ul-moumaneen-asws, finally said, if you do not know the interpretation of your prayers then your prayers are infirm and incomplete.

كتاب سليم بن قيس الهلالي: قال: قلت لامير المؤمنين عليه السلام: قال: أما الايمان ؟ قال: من عرفه الله نفسه ونبيه

وإمامه ثم أقر بطاعته فهو مؤمن

Salim Bin Qais Al Helali narrates a tradition in his book: One man came to Amir-ul-momaneena-asws and asked: What is the essence of belief (Emaan)? Imama-asws replied:  A monin will have Emaan if he recognises Allah-azwj and Prophet-saww and Imama-asws and then commits to their submission.                                    

فقه الرضا (عليه السلام) فإذا تشهدت في الثانية فقل: بسم الله وبالله، والحمد لله، والاسماء الحسنى كلها لله، اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شريك له، واشهد ان محمدا عبده ورسوله، ارسله بالحق بشيرا ونذيرا بين يدي الساعة ولا تزيد على ذلك – إلى ان قال (عليه السلام) – فإذا صليت الركعة الرابعة، فقل في تشهدك: بسم الله الباب وبالله، والحمد لله، والاسماء الحسنى كلها لله، اشهد ان لا اله الا الله وحده لا شريك له، واشهد ان محمدا عبده ورسوله، ارسله بالحق بشيرا ونذيرا بين يدي الساعة، التحيات { لله } (1) والصلوات الطيبات، الزاكيات الغاديات الرائحات، التامات الناعمات المباركات الصالحات، لله ما طاب وزكي وطهر ونمى وخلص وما خبث فلغير الله، اشهد انك نعم الرب، وان محمدا نعم الرسول، وان علي بن ابي طالب نعم الولي، وان الجنة حق والنار حق، والموت حق، والبعث حق، وان الساعة آتية لا ريب فيها، وان الله يبعث من في القبور، والحمد لله الذي هدانا لهذا وما كنا لنهتدي لولا ان هدانا الله. اللهم صل على محمد وعلى آل محمد، وبارك على محمد وعلى آل محمد، وارحم محمدا وآل محمد، افضل ما صليت وباركت ورحمت (2) وترحمت وسلمت، على ابراهيم وآل ابراهيم، في العالمين انك حميد مجيد. اللهم صل على محمد المصطفى، وعلي المرتضى، وفاطمة الزهراء، والحسن والحسين، وعلى الائمة الراشدين من آل طه ويس، اللهم صل على نورك الانور، وعلى حبلك الاطول، وعلى عروتك الاوثق، وعلى وجهك الكريم  وعلى جنبك الاوجب، وعلى بابك الادنى، وعلى (مسلك السراط)

اللهم صل على الهادين المهدين، الراشدين الفاضلين، الطيبين الطاهرين، الاخيار الابرار، اللهم صل على جبريل وميكائيل واسرافيل وعزرائيل، وعلى ملائكتك المقربين، وانبيائك المرسلين، ورسلك اجمعين، من اهل السماوات والارضين، واهل طاعتك أكتعين (5)، واخصص محمدا بافضل الصلاة والتسليم

 It is narrated in Jurisprudence(Fiqh) of Imam Raza-asws that recite in Tasahud of second Rakat the following:: In the name of Allah-azwj  and Allah-azwj, thank Allah-azwj, and all greatest names belong to Allah-azwj, I testify that there is no Allah-azwj but Allah-azwj alone and without any partner, I certify that Muhammad Abduh-saww, and the messenger of Allah-azwj, sent a harbinger of the right and a warning not at the hands of more than that – that he (peace be upon him) – In fourth Rakat, Tashahud say:: Name of Allah-azwj, the door Allah-azwj, thank Allah-azwj, and all good names belong to Allah-azwj, I testify that there is no Allah-azwj but Allah-azwj alone and has no partner, I certify that Muhammad Abduh-saww, and the messenger , sent a Righteous Prophet to reveal the blessings of Allah-azwj, with greetings (Allah-azwj (1) and to (offer) pious prayers, Zakiat-e-Algadiat and comfort of life, commitments to the ‘Al-naamat’[3] to shower righteousness, Allah-azwj  is Zaki and cleansed and enlightened us that enemy of Allah-azwj is destined for destruction, and to give witness to the bounties of the Lord and give witness that Prophet is Muhammad-saww, and Ali bin Abi Talib-asws is your guardian, and surely Paradise and hellfire exit, as well as the life and death and all entities will be resurrected, and that Allah-azwj will reveal His ‘Aiyat’ (signs) and bring back people from their graves, and thank Allah-azwj for (these). Pray to Allah-azwj and Mohammed and Ali and progeny of Mohammed, and the merciful Muhammad, who are the best Salat and source of Mercy (2) and ‘Trahmat’ and recognized, Ibrahim and Al-e-Ibrahim, in the words ‘Hamid Majid’. Pray to Allah-azwj to Mohammed Mustafa, and to Ali-Murtada, and to Fatima al-Zahra, al-Hassan and al-Hussein, and to rightious Imams who are in the progeny ‘Taha and Yaseen’, ‘O Noor and al-Noor and creator of Al-Noor, who encompasses the entire domain, O Ourwa-tul-Wusqa, O very kind, O Janab Al Wajib, O Ala Babaq Aldana, O Creator of Rightness (route Essirat)

Pray to Allah-azwj Alhadin Amahdin, adult Alfadilin, Divine good, Righteous and innocent masomeen, to Gabriel and Michael and Asra and Ezrael, and the angles of proximity, Prophets ‘Mursirl’[4], and all other Prophetsas and all the messengers, the people of the heavens and ‘Alardin’, and the people ‘Taatk Aktain’ (5), and devote Muhammad-azwj for prayers and best delivery.

ج: روي عن القاسم بن معوية، قال: قلت لابي عبد الله عليه السلام: هؤلاء يروون حديثا في معراجهم أنه لما اسري برسول الله صلى الله عليه وآله رأى على العرش لا إله إلا الله، محمد رسول الله أبو بكر الصديق، فقال: سبحان الله، غيروا كل شئ حتى هذا ؟ قلت: نعم، قال إن الله عزوجل لما خلق العرش كتب على قوائمه لا إله إلا الله محمد رسول الله علي أمير المؤمنين، ولما خلق الله عزوجل الماء كتب في مجراه لا إله إلا الله، محمد رسول الله، علي أمير المؤمنين، ولما خلق الله عزوجل الكرسي كتب على قوائمه لا إله إلا الله، محمد رسول الله، علي أمير المؤمنين، ولما خلق الله عزوجل اللوح كتب فيه لا إله إلا الله، محمد رسول الله، علي أمير المؤمنين، ولما خلق الله عزوجل إسرافيل كتب على جبهته لا إله إلا الله، محمد رسول الله، علي أمير المؤمنين، ولما خلق الله عزو جل جبرئيل كتب على جناحه لا إله إلا الله، محمد رسول الله، علي أمير المؤمنين، ولما خلق الله عزوجل السماوات كتب في أكنافها لا إله إلا الله، محمد رسول الله، علي أمير المؤمنين، ولما خلق الله عزوجل الارضين كتب في أطباقها لا إله إلا الله محمد رسول الله علي أمير المؤمنين، ولما خلق الله عزوجل الجبال كتب في رؤسها لا إله إلا الله، محمد رسول الله، علي أمير المؤمنين ولما خلق الله عزوجل الشمس كتب عليها لا إله إلا الله، محمد رسول الله، علي أمير المؤمنين ولما خلق الله عزوجل القمر كتب عليه لا إله إلا الله، محمد رسول الله، علي أمير المؤمنين وهو السواد الذي ترونه في القمر، فإذا قال أحدكم لا إله إلا الله محمد رسول الله فليقل علي أمير المؤمنين ولي الله

From Qasim bin Mawihiya said: I told Abdullah(A.S)  I heard from  Hadees about mairaj. When RasoolAllah(swas) carried away for Mairaj.RasoolAllah(swaws) said it is written on throne ARSH that THERE NO ALLAH(J.SHAAN) BUT ALLAH(J.SHAAN), MOHAMMED(SWAWS) IS THE PROPHET OF ALLAH(J.SHAAN) Abu Bakr AL SIDDIQ(LANATH ULALLAH),He(Abdullah(A.S)a said  said: Sobhan Allah , changed everything, even this? I said: Yes, Abdullah(A.S) said that Allah(J.Shaan) created  what was written on the throne  No Allah(J.Shaan) but Allah Muhammad Rasul(swaws),ALI(A.S) THR EMIR OF faithfuls(A.S), and when Allah(J.Shaan) created water wrote in its course there is no Allah(J.Shaan) but Allah(J.Shaan), Muhammad messenger of Allah(J.Shaan),ALI(A.S) the EMIR OF faithful, and when Allah(J.Shaan) created Holy books WRITTEN ON  no Allah(J.Shaan) but Allah(J.Shaan), Muhammad(SWAWS) messenger of Allah(J.Shaan),ALI(A.S) EMIR OF the faithful, and when Allah(J.Shaan) created  tableau wrote it is no Allah(J.Shaan) but Allah(J.Shaan), Muhammad(SWAWS) messenger of Allah(J.Shaan),ALI(A.S) EMIR of the faithfulS, and when Allah(J.Shaan) created Asrafeel written on his forehead is no Allah(J.Shaan) but Allah(J.Shaan), Mohammed(swaws) Messenger of Allah(J.Shaan),ALI(A.S) emir of the faithfuls, and when Allah(J.Shaan) created Ghebrel written on the wing there is no Allah(J.Shaan) but Allah, Mohammad(swaws) Allah,ALI(A.S)Emir of the faithfuls, and when Allah(J.Shaan) created the heavens wrote in  no Allah(J.Shaan) but Allah(J.Shaan), Muhammad(SWAWS) messenger of Allah(J.Shaan),ALI(A.S)Emir of the faithfuls , and when Allah(J.Shaan) created Earth wrote in   “No Allah(J.Shaan) but Allah Muhammad(swaws) Rasul Allah(J.Shaan) ALI(A.S) Emir of the faithfuls, and when Allah(J.Shaan) created Azojl mountains wrote in no Allah(J.Shaan) but Allah(J.Shaan), Muhammad(SWAWS) messenger of Allah(J.Shaan),ALI(A.S) Emir of the faithfuls and for the creation of the Sun Allah(J.Shaan) No Allah(J.Shaan) but Allah(J.Shaan), Mohammad(swaws) Allahs(J.Shaan) massenger ,ALI(A.S) Emir of the faithfuls and for the creation of Moon Allah(J.Shaan) Azojl wrote it is no Allah(J.Shaan) but Allah(J.Shaan), Muhammad(swaws) messenger of Allah(J.Shaan),ALI(A.S) Emir of the faithful a blackness that you see in the moon is the no Allah(J.Shaan) but Allah(J.Shaan)Mohamed(swaws) the messenger of Allah then to Ali the emir of the believers, if one of you said There is no Allah(J.Shaan) but Allah(J.Shaan)Mohamed(swaws) the messenger of Allah then to Ali the emir of the believers says

Qanut:

محمد بن عبد الله بن جعفر الحميري أنه كتب إلى صاحب الزمان (عليه السلام) يسأله عن القنوت في الفريضة إذا فرغ من دعائه أن يرد يديه على وجهه وصدره للحديث الذي روي أن الله جل جلاله أجل من أن يرد يدي عبد صفرا بل يملؤهما من رحمته أم لا يجوز فان بعض أصحابنا ذكر أنه عمل في الصلاة فأجاب (عليه السلام) رد اليدين من القنوت على الرأس والوجه غير جائز في الفرائض والذي عليه العمل فيه إذا رجع يده من قنوت الفريضة وفرغ من الدعاء أن يرد بطن راحتيه مع  صدره تلقاء ركبتيه على تمهل ويكبر ويركع

 

Mohamed Bin Abdullah Bin Jaafar Al Hemyari wrote a letter to Moulana Sahib Al-Zamana-asws in which he asked Hima-asws  about Qunoot in the Daily Farz Namaz, he asked whether after the Qunoot we should touch our face and chest? Because of one hadith that says Allah-azwj  never returns  hands empty and fills them from His-azwj mercy.  But some among us say it is not applicable here (Qunoot), because it is a new thing (bidath). Imamajfj responded in his message (tauqee) that it is not permissible to bring down hands on the head and the face in obligatory prayers (wajib namaz) instead, upon finishing (qunoot) one should bring his palms down from the front of his chest slowly down till one’s knees and say takbeer and go into bowing (rukuh).

 Wasail–u-Shia Vol 6 page 293

 Supplications prior to offering Salat[5]

محمد بن يحيى، عن أحمد بن محمد بن عيسى، عن علي بن النعمان، عن بعض أصحابه، عن أبي عبد الله (عليه السلام) قال: كان أمير المؤمنين (عليه السلام) يقول: من قال هذا القول كان مع محمد وآل محمد إذا قام قبل أن يستفتح الصلاة: ” اللهم إني أتوجه إليك بمحمد وآل محمد واقدمهم بين يدي صلاتي وأتقرب بهم إليك فاجعلني بهم وجيها في الدنيا والآخرة ومن المقربين، مننت علي بمعرفتهم فاختم لي بطاعتهم ومعرفتهم وولايتهم، فإنها السعادة واختم لي بها، فإنك على كل شئ قدير

Mohammed bin Yahiya narrates from Ahmed bin Mohamad bin Isa, who from Ali bin Alnauman who from some companions of Abi Abdulllah-asws that AMIRUL MOMINEEN-asws said: ‘He who would recite the following prior to standing up for prayers will, on the Day of Judgement, be in the company of Mohammed-saww and Aly-Mohammed-asws:

O Allah-azwj! I stand before You-azwj through intercession of Mohammed-saww and Aly Mohammed-asws.  I give them preference over my prayers and seek your closeness through them-asws.  For their-asws sake, reward me with respect in this world as well as in the hereafter.  Bless me, as your obedient servant, favour me through awarding Ahlul Bait-asws’s recognition.  May my life be finished in their-asws obedience, recognition and Wilait.  This would indeed be a significant achievement for me.  You-azwj have all the authority and control, in every respect.  (After reciting these prayers), then proceed with your Salat.

Lanat/Tabbarah[6]

(1)

محمد بن يحيى، عن محمد بن الحسين، عن محمد بن إسماعيل بن بزيع، عن الخيبري، عن الحسين بن ثوير، وأبي سلمة السراج قالا: سمعنا أبا عبد الله (عليه السلام) و هو يلعن في دبر كل مكتوبة أربعة من الرجال وأربعا من النساء فلان وفلان وفلان ومعاوية ويسميهم وفلانة وفلانة وهند وام الحكم أخت معاوية

Mohamed Bin Yahia narrates from Muhammad Bin Al-Hussein, who from Mohammed bin Ismail bin Bazi, who from Alkhyberi who from Hussein Bin Thwair, that my father heard from (Imam) AbaAbdullah-asws, that curse has been written in all (Divine) writings for four men and four women, himla, himla, himla, and Moawiyala: on that womanla, on that womanla, and on Hindala and Umal-Hakam- Moawiyala’s sister.

(2)

أي لابي عبد الله (عليه السلام) – ان ابا معقل المزني، حدثني عن امير المؤمنين (عليه السلام) انه صلى بالناس المغرب، فقنت في الركعة الثانية، فلعن معاوية وعمرو بن العاص وابا موسى الاشعري وابا الاعور السلمي،

AMIRUL MOMINEEN-asws, while offering Magrib prayers, cursed the followings in Qunoot, curse be upon Moawiyala, Amr Bin Al-Ass -la and Aba Mousa Al-Ashari -la and Aba Al-Awar Al-Selmi -la .[7]

(3)

الشيخ ابراهيم الكفعمي في البلد الامين وجنة الامان: عن عبد الله بن عباس عن علي (عليه السلام)، انه كان يقنت به اي بدعاء صنمي قريش – وقال: (ان الداعي به، كالرامي مع النبي (صلى الله عليه وآله) في بدر وأحد، بالف الف سهم

Al-Sheikh Ibrahim Al-Kafami in Balad ul Ameen wa Jannat ul Amaan quotes from Abdullah Ibne Abbas that Amir-ul-momineen-asws cursed the Idols of Quraish in Qanoot and said (afterwards) that by doing so one gets the reward of fighting along with Prophet-saww in the battles of Badr and Uhaad as well as hundreds of thousands of shares for the Hereafter (‘Naiki’).[8]

مستدرك الوسائل

V-5 P-65

وبهذا الاسناد قال: قال رسول الله (صلى الله عليه وآله) :اللهم صل على محمد وآل محمد، اللهم زوجني من الحور العين،اللهم اجرني من النار،اللهم اسألك الجنة،

Oh Allah invoke peace upon Mohamed and the Muhammad’s Family . Oh Allah married me to the nymphs the yen . Oh Allah free me from the fire .Oh Allah I ask you the paradise

Sajdah-e-Sukr:

  عن علي بن الحسين (عليهما السلام)، انه كان يقول في سجدة الشكر يضع خده الايمن على الارض ويقول-:اَلْلهُمْ لَا تَسْلُبُنِي مَا أَنْعَمْتُ بِهِ، عَلِيَ مِنْ وِلَايَتِكَ، وَوِلَايَةِ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّد

 (عليه وعليهم السلام)) ثم يضع خده الايسر على الارض،ويقول مثل ذلك هذا

It is narrated from Ali bin al-Hussaina-asws: When performing ‘Prostration of Thanks’ Put down your right cheek on the floor and recite:- Oh Allah-azwj do not take away from  me, what You-azwj have bestowed onto me, – Your-azwj Wilayath and Wilayath of Mohamed’s and Muhammad’s Familya-asws. Then put down your left cheek on the floor and reiterate the above.[9]

[1] The first Allah ho Akbar when you start Salat. The first with Niat of Salat , there are seven Allah ho Akbar in two Rakat.

[2] Thank Allah who listens to all and is praise worthy.

[3] Al-Naamat means the Wilat-e-Amir-ul-momaneensws

[4] Prophetsas who brought Divine Books

[5] Kafi V-2 Page no 544, also see kafi (Urdu) v-5 page no 182

[6] Al-Kafi, vol.3, pp. 343

[7] Masadurakal Wasail, vol. 4, page 410

[8] Masadurakal Wasail, vol. 4, page 405

[9] مستدرك الوسائل (Mustadarak ul Wasail), Vol-5 Page-134